04 Februari 2015

Perniagaan Sunnah Nabi : Praktikal.

Minat Baharu

Menjengah 2015, saya sudah 6 tahun mempunyai blog peribadi seperti orang lain.

Minat saya sudah menjadi lain dari tahun ke tahun berikutnya. Alhamdulillah dikurniakan rezeki dan ilmu dari Alloh.

Terbaru sejak berkhidmat menghadapi pelanggan rasmi di UiTM (Student) banyak benda baru berlaku pada diri saya. Termasuklah untuk berniaga.

Rupanya, sunnah Rasulullahi Sollallahu Alayhi Wa Sallam sejak Baginda berusia 12 Tahun menceburi bidang perniagaan dengan konsisten (istiqomah) dan amanah membuatkan Baginda tidak jemu berniaga malah di sukai ramai pembeli (customers).

Produk Islamik Education Kids (Pendidikan Islam Kanak-kanak)

 IPad Islamik Moden mendapat hati di kalangan Parenting.


Apabila kakak (pensyarah uni. tempatan) beritahu gaji dia berniaga melebihi pendapatan tetapnya, saya semakin sukar percaya dan akhirnya saya hadapinya sendiri.

Segala puji bagi Allah, dengan niat ingin menyebarkan dakwah bermula zaman kanak-kanak yang semakin dihujani hegemoni barat, produk saya sering mendapat 'PM' orders dari ramai pelanggan waimma sedia ada(setia) ataupun yang baru.

Semoga Allah berkati perniagaan ini, menjadi salah satu Sunnah pesuruhnya yang Mulia di muka bumi ini. Doakan saya berjaya teman. Saya punya cita-cita, saya pun wawasan agar anak-anak dijauhi dengan gejala gadget yang semakin menggila 100 abad setelah syahidnya mujaddid abad 21 Al-Imam Hassan Al Banna Rahimahumullah.

Berniaga sunnah Nabi, Sollu alann nabiy..

__________________________

Nota perniagaan.

(1) Banyak membaca tips berniaga, tips parenting.
(2) Taamul dengan sirah nabi dalam berjaya dan amanah dalam berniaga.
(3) Rajin ke Pos Laju untuk hantar order customers.

0 komenan:

Related Posts with Thumbnails

 
Copyright 2012 @ Menulis satu Ibadah™!
Design by Myfirdaus | Bloggerized by Free Blogger Template and Blog Teacher | Powered by Usah jemu berjuang