16 Oktober 2012

Qasidah of the day: Ya Hanana.

Ya Hanana, menguatkan jati diri.

Saya memulai hari-hari alam pekerjaan & tercari-cari semangat baharu, adakalanya saya ke usrah bersama ustaz fakhrulrazi(grad Jordan-Uni. Of Jordan-Phd USIM) beliau mengajarkan saya dan teman-teman lain erti cinta ke atas junjungan besar Nabi Muhammad Sollallahu Alayhi Wasallam.

Dan alhamdulillah ia sedikit sebanyak memberi kesan supaya setiap kehidupan kita sentiasalah mencintai Baginda Sollallahu Alayhi Wasallam kerana syafaat dan mukjizat Baginda takkan mati sehinggalah ke hari kiamat.

Semoga kita tergolong dalam golongan yang diberi syafaat oleh Rasulullahi Sollallahu Alayhi Wasallam. Allahumma amin.

Antara yang menarik, mungkin ianya memberi kita semangat untuk teruskan kehidupan yang pelbagai ragam ini, maka saya syorkan dengan menghayati Qasidah oleh Syeikh Habib Syech Ali As-Saqaf ini sebagai semangat jatidiri, permulaannya ia telah mencelikkan mata saya, kerana pertama kali mendengar kalimah yang di qasidahkan. Tapi saya percaya pendengar diluar sana pun ada yang telah mendengar kumpulan nasyeed in-team menperdengarkannya.

Semoga setiap hari kita ada zikr, yakni peringatan untuk mengingatkan kepada Nabi yang kita cintai Rasulullahi Sollallahu Alayhi Wasallam.

Jom hayati lirik-liriknya.


















______________________________

Nota Qasidah.

(1) Semoga ia bermanfaat untuk menguatkan hati kita dari cabaran-cabaran yang melemahkan iman.
(2) Setiap hari kita untuk mencintai Rasulullahi Sollallahu Alayhi Wasallam.
(3) USAH jemu berjuang.

0 komenan:

Related Posts with Thumbnails

 
Copyright 2012 @ Menulis satu Ibadah™!
Design by Myfirdaus | Bloggerized by Free Blogger Template and Blog Teacher | Powered by Usah jemu berjuang