01 Januari 2012

2011 KE 2012 – SEBELUM DAN SELEPAS.

Segmen yang diwujudkan oleh blog Ben Ashaari [www.benashaari.com].


Blogger satu medium utama 2011/2012.


Salam senyuman, buat teman-teman pembaca yang dikasihi, tiada yang saya mahu kongsikan, hanyalah mohon doa agar setiap penuntut ilmu di Medan Ilmu di Jordan ini dalam keadaan baik kesihatan dan selamat mengutip mutiara ilmu berpanjangan iya.


Di sebabkan saya antara penuntut yang duduk di luar negara(oversea), malam tahun baru dimulai dengan explore beberapa berita utama, antaranya apa yang berlaku di bumi jiran negara saya sedang duduki iaitu..Syiria. Tidak ramai yang tahu, melainkan kita rajin melihat perkembangannya.


Iya Jordan dan Syiria tidaklah jauh, ada yang kata umpama ampang ke keramat, atau kuala selangor ke klang, atau lebih dekat dari itu. 


Namun, sebenarnya apa yang mendekatkan kita selaku muslim iaitulah doa, doa disebut silahul mu'min(senjata bagi orang mukmin).


Jadi, saya mahu mengajak para blogger sama berdoa iya, doakan saudara-mara seakidah kita yang ditindas nunn disana, waiimma kita jauh..sebenarnya kita dekat dengan doa.


Cuma satu suggestion buat teman-teman blogger, sudah berdoa dengan azzam baru 2012? Usah lupa doakan untuk tahun ini(2012) supaya kita semakin hampir dengan Tuhan, pesanan guru saya, mengingati Allah sewaktu kita senang, semoga Allah mengingati kita ketika kita diuji kesusahan. 


Salam bingkisan senyuman berpanjangan dari saya.


Bingkisan dari bumi syam(Syiria).


Demonstrators protest against Syria's President Bashar al-Assad after Friday prayers in Binsh near Adlb December 23, 2011.
Ambulances carry the coffins of people killed at security sites on Friday in two car bomb attacks, at the Umayyad Mosque in Damascus December 24, 2011 in this handout photograph released by Syria's national news agency SANA. 
In this image made from amateur video released by Shaam News Network and accessed Wednesday, Dec. 28, 2011, purports to show a dead child being placed on the bonnet of an Arab League vehicle as monitors visit Homs in Syria.
In this photo taken during a government-organized tour for the media, Georgina Mtanious al-Jammal, the mother of Sari Saoud a 9-year-old boy who was shot dead in Homs three days ago while he was buying cookies from a shop, holds her son's portarit as she mourns at her house, in the village of Kfarbo in Hama province, Syria, on Thursday Dec. 1, 2011. Georgina blamed "armed terrorists" for killing her son. Syria's opposition called a general strike Thursday over President Bashar Assad's deadly crackdown on an 8-month-old revolt, ramping up efforts to persuade the country's business elite to abandon their long-standing ties to the regime.
 (AP Photo/Bassem Tellawi)
anti-Syrian regime protesters hold an Arabic banner reading, "to the Arab League, your initiative cannot protect us from death," during a demonstration in the Baba Amr area.
 anti-Syrian regime protesters shout slogans during a demonstration in the Baba Amr area.



0 komenan:

Related Posts with Thumbnails

 
Copyright 2012 @ Menulis satu Ibadah™!
Design by Myfirdaus | Bloggerized by Free Blogger Template and Blog Teacher | Powered by Usah jemu berjuang